18 Ağustos 2014 Pazartesi

Fıstıklı Patlıcan Dolması



Dolma deyince aklımıza hep belli tip çeşitler geliyor. Özellikle biber, yaprak sarma, pazı, kabak, kuru patlıcan gibi sebzeleri kullanıyoruz. Bu sefer farklı bir şeyler denemek isteyenler için hem iç harcı diğerlerine göre biraz daha farklı hem de baharatların verdiği aroma ile lezzetli bir dolma denemesi fırsatı mümkün. Fıstıklı patlıcan dolmadan bahsediyorum. Ancak baştan şunu söylemeliyim içindekiler ayrı ayrı hazırlandığından diğer dolmalar kadar pratik değil. Yemeğimizin gerçek adı Sheikh el mashi beingan olarak geçiyor. Lübnan mutfağına ait bir lezzet. Bende ilk defa denedim ve çok severek yedim. Kitapta yanında yoğurt ile servis edilmiş. Uyumlu bir sunum oluyor. Deneyeceklere şimdiden afiyet olsun.

Fıstıklı Patlıcan Dolması

Malzemeler

  • 5 adet orta boy patlıcan
  • 2 adet domates
  • 1 adet limonun suyu
  • 2 çorba kaşığı tereyağı
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 adet soğan
  • 300 gr kıyma
  • 1 çay bardağı çam fıstığı
  • 1/2 çay kaşığı tarçın
  • 1 çay kaşığı kimyon ( Ben eklememeyi tercih ettim)
  • 1 çay kaşığı zerdeçal
* Pişirirken yarım bardak su eklemeyi tercih ettim.

Hazırlanışı


  1. Küp doğranmış soğanları tereyağında kavurun.
  2. Kıymayı ekleyin ve kavurmaya devam edin. Kıyma suyunu çekince fıstıkları ve baharatları kavurun.
  3. Tüm malzeme domates ve limon suyu hariç olmak üzere karıştırın.
  4. Patlıcanları kabuklarını çizgili bir şekilde soyup ortadan ikiye bölün ve içlerini oyarak tuzlu suda 15 dakika bekletin. Daha sonra normal sudan geçirin.
  5. 2 çorba kaşığı zeytinyağda rendelenmiş domatesleri kavurun.
  6. Patlıcanların içini hazırladığınuz karışım ile doldurun ve domates sos ile domates parçalarını üzerine yerleştirin.
  7. Üzerine limon suyunu gezdirin. Suyu ilave edin.
  8. Kapağını kapatarak patlıcanlar yumuşayıncaya kadar pişirin.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder