3 Mart 2015 Salı

Kuru kayısılı& safranlı kereviz zeytinyağlısı


Genelde uzun araştırmalar sonunda paylaştığım tariflere bir yenisini ekleme zamanı geldi. Ancak bu defa tarif bana geldi diyebiliriz. Bebek için bol bol evde vakit geçirince zaman zaman Home tv veya farklı yemek kanallarını izliyorum. Bunlardan birinde Hünkar Lokantası'nın bir tarifi paylaşıldı. Bu lokantayı biliyor musunuz veya yemeklerini beğenenlerden misiniz bilmiyorum. Zeytinyağlılar için çok güzel örneklerin sunulduğuna inanıyorum. Bahsi geçen tarif ise kereviz zeytinyağlısına ait ancak alıştığımız tarifin dışında pişiriyor şefleri. Bende hemen evde uygulamasını yaptım. Maalesef, ölçüleri aklımda kaldığı kadarı ile uyguladım. Sonuç, benim damak zevkime oldukça uygun oldu. Hoşgeldin kayısı :) 

Malzemeler
  • 4 adet kereviz
  • 200 gr kayısı
  • 2 çay kaşığı sarfan
  • 1,5 bardak su
  • Kereviz sapı
  • 1 adet küp şeker ( ek olarak ilave edildi)
  • 1 su bardağı zeytinyağı
  • Yeşil soğan
  • Tuz
Hazırlanışı


  1. Kerevizlerin hepsini eşit boyda keserek hazırlayın. Un ilave edilmiş su içinde bekletin.
  2. Yeşil soğanı ince ince doğrayın.
  3. Kayısıları ortadan ikiye bölecek şekilde kesin. Safranı yarım bardak sıcak su içinde bekleterek rengini vermesini sağlayın.
  4. Kereviz saplarınızı iri sayılabilecek boyutlarda doğrayın. Bundan sonra kat kat malzemelerimizi diziyoruz.
  5. Önce safranlı karışımı tencereye ilave edin ve kereviz saplarını tencerinin dibine döşeyin. Üstüne yeşil soğanları ilave edin.
  6. Sıra ile dilimlenmiş kerevizlerin bir bölümünü ve kayısıların bir bölümünü ilave ediyoruz. Üstüne tekrar kerevizler ve kalan kayısıyı ilave ettikten sonra zeytinyağını ve bir bardak suyu döküyoruz. Bu aşamada ben bir tane de küp şeker ve tuz ilave ettim.
  7. Kapağı kapalı şekilde kısık ateşte yarım saat pişirdikten sonra zeytinyağlının aynı kapta soğumasını sağlayın. Daha sonra tüm malzemesi ile servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder