21 Kasım 2013 Perşembe

Mısır Çorbası/ Corn chowder



Bu haftanın çorbası renkleri ve malzemleri ile içinizi ısıtacak türden. Minik mısırların tadını alırken, renkli renkli biberler görüntüsünü kuvvetlendiriyor. Çorba hazırlamayı seviyorum, eve bir sıcaklık kattığına inanıyorum. Henüz içinizi ısıtması gerekecek kadar kış gelmese de bu tarifi bir tarafa not edin.
Bu sarı, yeşil, beyaz ve kırmızı çorba ile sizi baş başa bırakıyorum...


Mısır Çorbası

Malzemeler

  • 450 gr patates, 2 cm'lik küp halinde doğranmış
  • 1 orta boy soğan
  • 1 büyük yeşil dolmalık biber, çekirdekleri çıkarılmış, 5 cm büyülükte küp doğranmış
  • 1 büyük kırmızı dolmalık biber, çekirdekleri çıkarılmış, 5 cm büyülükte küp doğranmış
  • 4 mısır ( ben konserve kullandım)
  • 4 adet yeşil soğan
  • 2 adet kereviz sapı
  • 375 ml süt ( 1+1/2 bardak)
  • 125 ml krema ( 1/2 bardak)
  • 1 bardak su
  • tuz ve karabiber
  • Acı sos eklenebilir.
Hazırlanışı


  1. Patates, soğan ve biberleri 1 bardak kaynar su dolu bir kaba ekleyin. 
  2. Kaynamaya başlayınca, kısık ateşte 10 dakika pişirin.
  3. Mısır, kereviz sapı, yeşil soğan, süt ve kremayı ekleyin. Tekrar kaynamaya başladıktan sonra, 15 dakika taşmasına izin vermeden ara ara karıştırarak pişirin.
  4. Tuz ve karabiber ekleyin.
  5. Servis yapılırken, acı sos eklenebilir.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder