26 Temmuz 2013 Cuma

Pistachio / Fıstıklı Biscotti

Biscotti- British English "bisküvi" kelimesinin karşılığı, Fransızca'dan türetildiğine inanlıyor ve Latince de " çift pişirme" anlamına geliyor. Bu durumda ismi tarifin yapılışına aslında bire bir sadık kalıyor. Aşağıda detaylarını göreceksiniz. İstanbul'da çok fazla yerde biscottiye rastlamadım. Önerebileceğim tek bir adres var: Bebek Mangerie. Evde kendim yapmayı ilk defa denediğim için bu zamana kadar Mangerie'ya yolum her düştüğünde eve de alıyordum. Umarım bu tarif artık bu duruma çözüm olur :) Fırından çıkmadan önce size tarifi yazmaya başlayayım istedim.
Lezzeti hakkında yorumlar daha sonra :)




Malzemeler

  • 6 cl sızma zeytinyağ ( 1 kahve fincanından biraz az)
  • 350 gr un
  • 150 gr şeker
  • 2 yumurta
  • 2g tuz
  • 5 gr soda
  • 180 gr Antep fıstığı
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • 1 portakal kabuğu rendesi
  • 3 çorba kaşığı limon suyu
  • vanilya özütü

Hazırlanışı

  1. Fırını 150 derece ısıtın.
  2. Fıstıklar hariç tüm malzemeleri mikserinizin hamur karıştırıcı aparatı ile 30 sn- 1 dk. arasında karıştırın. Büyük bir kap içinde fıstıkları da ilave ederek yoğurmaya başlayın. 
  3. Fıstıklar tamamen hamur içinde kaldıktan sonra hamuru 20 cm uzunluğunda sosis şeklinde bir rulo yapın. Üstünü fruktoz veya esmer şeker serpin.
  4. Fırın kağıdı koyulmuş tepsiye hafif yayarak yerleştirin. 35 dakika süre ile pişirin
  5. Fırından alın ve 10 dakika soğumasını bekleyin.
  6. 15 mm incelikte verev şeritler halinde kesin. 8-10 dakika kadar daha fırında pişirmeye devam edin. Daha kuru ve kıtır kıtır olmasını sağlayacak.
Sonucu açıklıyorum, tadını çooook sevdim ;)
(Tarif Le Pain Quotidien'e ait)















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder