22 Mayıs 2013 Çarşamba

Banyan Ortaköy

Maça, sinek, vale, 30....

Yirmili yaşlarımı sürerken 30 yaşıma girdiğim zaman yapmak istediğim değişiklikler, hayatımda planladığım küçük süprizler doluydu. Sonra 30 yaşın o kadar da uzak olmadığını bu değişiklikleri daha köklü bir değişim olacağını düşündüğüm 40'lı yaşlara bırakmanın iyi olduğuna karar verdim doğumgünümü kutlarken. Benim için yine de özel olan bu yaşı çok sevdiğim bir mekan Banyan'da kutlamaya karar verdik.

Banyan'a ilk olarak seneler önce Nişantaşı'nda açıldığında gitmiştim. Uzak Doğu, Asya mutfağı, Thai lezzetleri tatma fikri çok cazip gelmişti ve portakal ve çeşitli baharatlarla hazırlanan et yemeğini çok sevmiştim.Daha sonra Ortaköy'de yine benim için özel bir tanışma yemeği için burası seçilmişti.
O günden aklımdan kalan "Banyan Plate" olmuştu. Asya mantıları, karidesler gibi farklı başlangıçları birleştiren bir seçim.
Peki Banyan'da ne yemeli?
Bu sefer daha farklı lezzetler denedik. Başlangıç olarak satay soslu et ve karidesli mantılar. Her ikisi de çok güzeldi.

Ana yemek kısmında ise masamızda her zamanki gibi "Portakallı biftekten" isteyen birisi oldu tabii. Ben farklı bir ördek yemeği tercih ettim. Kırmızı erik suyunda pişirilmiş Ördek But. Diğer yemekler "Thai usülü çipura" ve somon oldu.
Gecenin en sevilen lezzeti ise kişniş görüntüsünün seçilebildiği Thai usulü çipuralar oldu.
Ve son olarak Ortaköy de bu terasın barında bir şeyler içmeden dönmek olmaz. Karşınızda muhteşem bir Ortaköy Camii, Boğaziçi Köprüsü manzarası ile Banyan kesinlikle görülmesi gereken bir yer.






Unutmadan minik detaylar hoşunuza gidecektir: limon ve nane ile servis edilen su ve ekmek eşlikçisi mini buharda sebzeler gibi. Benim ve eşim gibi Bonzaileri seviyorsanız her yerde karşılaşacaksınız.

Bu arada şans getirmesini dileyerek (aşkta kazandım ama ;)) seçtiğim iskambil simgeleri muffin'leri Torte adında butik bir pastanede yaptırdık. Geçen sene de aynı adresi seçmiştik. Ortaköy'de yer alan bu minik pastaneyi listenize alırsanız bence en güzel lezzetleri Paris Brest ve limonlu cheesecake.

Doğum günü yakın olan herkese mutlu seneler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder