27 Mayıs 2013 Pazartesi

Safranbolu'dan seçmeler

Bu hafta sonu ani bir kararla İstanbul'da kalmayalım dedik ve biraz uzak sayılsada Safranbolu'ya gittik.
Safranbolu'da yemekler dışında anltabilecek çok ama çok şey var. Beklentimizin çok üstünde yapılacak aktiviteler bulduk: Mağara gezileri, Kanyon yürüyüşleri, kristal seyir terası gibi.
Ama ben size tabii ki mutfaktan haberler veriyor olacağım.

Konaklama olarak Mehveş Hanım Konak'ını seçiyoruz. Konumu çok merkezi ve konak tam olarak eski bir Safranbolu evi. Kısacık bir yürüyüş ardından başlıyoruz Safranbolu lezzetlerine :)

Kadıoğlu Şehzade Sofrası

Öğle saatleri çok kalabalık olan bu mekanda, hızlı ve içten bir servis veriliyor. Herkes güler yüzlü ve hep ikram da bulunmak istiyorlar. Bunun Karadeniz insanının bir güzelliği olduğunu düşünüyorum aslında. Karadeniz'de ister doğu ister batısında herkes pozitif ve paylaşımcıdır. Bunun bir örneği olan Kadıoğlu Şehzade Sofra'sında yörsel yemekleri sipariş veriyoruz. Şezade Pilavı, Şehzade Salatası, Kiremitte mantar, Bükme isminde bir tür pide.

Bükmenin iç harcı ilginç; ıspanak, maydanoz, soğan kıyma ve baharatlar. Bildiğimiz pide içinden oldukça farklı. Şehzade pilavı ise dereotu kokusu yanında bezelye ve farklı sebzeler içeriyor. Üstüne kaşar peyniri rendesi ile fırında yapılıyor. Diğer yemekler ise bildiğimiz lezzetler. Safronbulu'ya giden birçok kişinin öğle yemeği için seçtiği bu adreste benim önerebileceğim tek yemek Şehzade pilavı olacak.

Safranbolu'da birçok yere girip içki servisi arıyoruz, arıyoruz, arıyoruz.... Öğreniyoruz ki sadece 5 yerde içki servisi veriliyor. Bu büyük yerleşim alanına baktığınızda sayı oldukça az. Bu durum da bizi Taş ev'e yönlendiriyor.

Taş ev

Taş ev bir şarap evi. Yine eski bir yapı ve eski taş kaplamalar ile yapılmış. Bahçesi Safranbolu Kent Müzesi'ni ve eski evleri görebilmeniz için güzel bir fırsat veriyor. Maalesef şarap menüsü çok kısıtlı ancak sakin ortamı ve güzel güneş batışı seyri ile açık kapanıyor.

Burada istediğimiz şarap ile beraber tamamen yöresel peynirlerden oluşan "Taş ev peynir tabağı" istiyoruz. Menüsüne gelince dünya mutfağı yemekleri. Ancak buraya gelmişken geleneksel lezzetlerin farklı yorumu olabilir diye düşünüyor insan veya olsun istiyor.

Akşam yemeği için Havuzlu Asmazlar Konağı'na karar vermiştik ancak tadilat sebebi ile kapalı olunca Safranbolu içinde sıkça rastlayacağınız yörsel ev yemekleri yapan bir yere giriyoruz. Bu sefer burada bilindik bir yemek olan "yayım" yani cevizli erişte istiyoruz. Çok farklı bir lezzeti tabii ki yok ama hamurun açılması kullanılan ceviz güzel.

Sıra geldi harika bir Türk kahvesi için gidebileceğiniz yere Arasta Yemeniciler Çarşısı'nda hemen merkezde bulunan Arasta Kahvesi'ne:
Böğürtlen ve karadut suyu ile beraber servis edilen kül üstünde yapılan közde kahve çok güzel. Sunumları da yöreye oldukça uygun ve güzel. Osmanlı çizgilerini taşıyan kıyafeler içinde sunumlar yapılıyor. Üstünüzde asma yaprakları sarılı bir alan, etrafınızda her şey otantik.

Son olarak Safranbolu'da yiyebileceğiniz diğer önemli lezzetler: Piruhi, etli sarma ve kuyu kebabı. Tatlılar lokumlar ve ev baklavaları.
Dönüş yolculuğunda birçok alternatif var. Bolu'da mangal, Berceste'deki alternatifler, Abant'a uğramak, Sapanca'da şelale kenarında alabalık gibi.