9 Mayıs 2013 Perşembe

İstanbul Four Seasons Sultanahmet / Seasons Restaurant

Evlilik yıldönümümüz geride kaldı ve daha önce bahsettiğim gibi Four Seasons Sultanahmet hakkında detayları vermeye başlıyorum. Düğün mekanları için de listemde olan bu oteli 2 senedir ziyaret etmek istiyordum. Ancak 1. senemiz için biraz daha fazla ilgimizi çeken Pera Palas Oteli Agatha Restaurant'ı seçtik. Bizim gittiğimiz seneki şef ve menü değiştiği için maalesef detayları veremiyorum. Her şey mükemmeldi.


Four Seasons Sultanahmet'e gelince, eski İstanbul ile bu kadar iç içe olması çok keyifli. Otelin girişinde sizi karşılayan çiçekler harika. Herkes güler yüzlü, yönlendirmeler güzel. Kısacası yeriniz gösterilene kadar her konuda detaylara dikkat edilmiş. 
Seasons restaurant'ta bizden başka herkesin otelin misafirleri olduğunu sanıyorum. Her masadan ingilizce sorular duyuluyordu. Bu tatlı güzel adı neydi? Kadayifff, kunefeee mi gibi :)
Yemekleri anlatmaya başlamadan önce dekorunu anlatabilmek adına birkaç fotoğrafı paylaşmak istiyorum. Geleneksel Türk sanatının esintilerini görebiliyorsunuz.



12 Mayıs'a kadar Seasons Restaurant'ta Antakya Lezzetleri haftası olduğu için özel bir menü hazırlanmış şefi tarafından. Öncelikle bu menüyü tavsiye ediyorlar. Aslında gitmeden önce aklımda Şefin özel yemeği olan sekiz saatte yapılan bir kuzu yemeği vardı. Ancak sonra ana yemek için belirtilen menüye dönüyoruz. Başlangıç olarak Erzincan Peyniri Sufle istiyoruz. Ana yemeklerimiz Kağıt Kebabı ve Kiremitte pişirilen Biftek. 
Yemekler konusunda maalesef istediğimiz lezzeti alamıyoruz. Kullanılan yağ biraz ağır geliyor. Ancak geri kalan şeyler güzel olduğu için çok üstünde durmuyoruz. Tavsiyem bu adrese gidecekler için her zamanki menüden seçim yapmak daha güzel olabilir.  
Başlangıçlarda ise erzincan peyniri suflenin açıkçası camembert peyniri ile hazırlanan dip gibi olacağını sanıyordum. Eriyen bir peynir olarak düşünmemek gerekiyor.





Yemeğimizin sonunda tatlı menüsünü istediğimizde yıldönümümüzü kutlamak için göndermiş oldukları pasta oldukça güzel bir jestti ve çok lezzetliydi :) Karar verdiğimiz tatlıyı tatma şansımız olmasa da sizinle paylaşmak istedim. Tadı damağa oldukça uygun gibi geliyor :)
Karamelize fırstıklı kadayıf yanında Sakızlı Creme Brule.





Böylece sizlere bahsedeceğim 3. ve son bölüm Türkiye'den restaurantlar kısmına bir başlangıç yapmış oldum. Farklı mekanlarla görüşmek üzere ; )


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder