6 Mayıs 2013 Pazartesi

Davetler/ Tarifler

Annemin doğum gününden tarifler :)

Aslında sizlere bu hafta başka bir yazı ile merhaba diyecektim. Eşimle ikinci evlilik yıldönümümüzü kutlayacağız. Bu anlamlı gün için de kendimizi  uzun zamandır gitmek istediğimiz Sultanahmet Four Seasons Oteli mutfağının ellerine bırakacağız. Detayları en kısa zamanda paylaşacağım :)

Bugün ise başka anlamlı bir günün menüsünü sizlerle paylaşmayı planlıyorum.
Sevgili annemin pazar günü doğum gününü bizde kutladık. Çok farklı yaşta misafirlerimiz olduğu için herkese hitap eden bir menü oluşturmak istedim.

Çerkez Tavuğu
Patates Salatası
Peynirli Kek
Sarıyer Böreği
Brownie
&
Doğum günü pastası

Brownie ve Peynirli Kekin tariflerini özellikle paylaşmak istedim. 
Peynirli kek her dakikaya uyumlu olduğu için seviyorum. Bir pazar sabahı fırından çıktıktan sonra kahvaltıya güzel bir eşlikçi olabileceği gibi, günün farklı saatleri için de güzel bir atıştırma. 
Brownie tarifi ise hem basit hem de misafirlerinize vawww dedirttirecek türden. Bir defa tattıktan sonra bitter çikolataları hemen brownie'ye dönüştürme isteği uyandırıyor.

Brownie

Bilmiyorum sizde benim gibi Le Pain Quotidien'e bayılanlardan mısınız? Hem bütün lezzetleri, hem satılan ürünleri hem de dekorasyonu her şeyi ile beni çok mutlu eden bir yer burası. Bir gün yine minik crumble parçalarını yerken bir tarif kitabına rastladım. Le Pain Quotidien'in tariflerini evde uygulayabilme fikri çok güzel geldi ve hemen aldım. Şimdi sizinle bu kitaptan en sevdiğim tarifi paylaşıyorum.

Malzemeler

  • 250 gr bitter çikolata
  • 250 gr tereyağı
  • 250 gr yumurta ( 4-5 adet)
  • 250 gr pudra şekeri
  • 25 gr un

Hazırlanışı

  1. 1. Fırını 140 derece ısıtın.
  2. Parçalara bölünmüş çikolataları Benmari üsülü ılık su buharı yardımı ile eritin. Eş zamanlı olarak tereyağını da ekleyin ve iki içerik birbirine tamamen karışana kadar devam edin. Başka bir kaba aktarın.
  3. Spatula yardımı ile un ve şekeri ekleyin ve karıştırın. Yumurtuları ekleyin ve iyice karıştırın. Ben bu aşamada tel çırpıcı ile karıştırıyorum.
  4. 15- 30 dk kadar dinlendirmek için bekletin.
  5. Küçik kalıplara karışımı aktardıktan sonra 140 derecede 25 dakika pişirin. ( Kaplarınız 60-70 gr alıyor ise). (90-120 gr ölçülü brownie) için ise 35 dakika pişirilmesi öneriliyor.
Bu kadar :)

Peynirli Kek


Malzemeler

  • 1+1/4 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 yumurta
  • 1/2 su bardağından bir parmak eksik sıvıyağ
  • 1/2 su bardağından bir parmak eksik süt
  • 200 gr beryazpeynir, ufalanmış
  • 100 gr gravyer peynir, rendelenmiş
  • 2-3 avuç fesleğen, doğranmış
  • 1-2 yeşil soğan, ince kıyılmış
  • 1 çorba kaşığı maydanoz
  • Tuz, karabiber
  • 24 cm kek kalıbı

Hazırlanışı

  1. Fırını 180 dereceye ayarlayın
  2. Un ve kabartma tozunu bir kaba ekleyin
  3. Başka bir kapta yumurta, yağ ve sütü çırpın
  4. İki karışımı mikser ile yumuşak bir hamur elde edene kadar çırpın
  5. Beyazpeynir, Gravyer peyniri, tüm otları, tuz ve karabiberi karışıma ekleyin ve kaşık ile karıştırın
  6. Kek kalıbını yağlayın ve hamuru içine dökün
  7. 50 dakika pişirin.

Afiyet olsun :)

*( 425 g yemek kitabına aittir.)

1 yorum:

  1. Nevinciğime nice nice mutlu yıllar.
    Bazı anneler ne şanslı ;-)
    '' Al dente lütfen ! '' diyebileceği bir kızı vaaar. :)
    Yine leziz bir yazı Aylinci'm..Devamını sabırsızlıkla bekliyorum ..

    YanıtlaSil