9 Eylül 2013 Pazartesi

Bekarlığa veda, elveda :)

Leb-i derya

Benim gibi 30 yaş grubu kadınların etrafında sıkça bahsi geçen bir konu, bekarlığa veda konseptini bu sefer ele alıyorum.  İki sene önce benim de geçtiğim bu yollardan, yakın zamanda en sevdiğim arkadaşlarımdan biri olan Esra geçti.  Esra'nın evlilik öncesi kutlama için seçtiği adres ise Leb-i derya oldu. Leb-i derya'nın hem Kumbaracı yokuşundaki hem de Richmond Oteli'nin üstünde olan kısmına üniversite döneminden itibaren sıkça gitmeme rağmen bugün size bahsedeceğim "private room" bölümünü yeni öğrendim. Yaklaşık 15 kişilik bir grup için oldukça uygun özel bir oda. Güzel manzarası ve kusursuz servisi ile listenize alabileceğiniz bir alternatif. Leb-i Derya, böyle bir gece için 5 farklı menü sunuyor.
Benim size detaylarını verebileceğim yemekler: Zeytinyağlı tabağı, somon lakerda, chili biberli tavuk ve armut& espressolu panna cotta


Zeytinyağlı tabağı bildiğimiz sunumlardan çok farklı. Kullanılan tüm malzemeler mevsimine uygun ve lezzetli. Kuş üzümü ve havuçlu kabak zeytinyağlısını daha önce denememiştim. Bildiğimiz zeytinyağlıların dışında alternatifler sunuyorlar. Diğer sunumlar ise pırasa zeytinyağlısı ve şakşuka benzeri bir patlıcan mezesi.




Ardından, Chili biberli tavuk geliyor. Yatağında kullanılan malzemeler köz biber, ıspanak ve ceviz.  
Tatlı kısmında ise, benim çok sevdiğim bir tatlı Panna Cotta, üstünde bir dilim armut ile servis ediliyor. Aslında kıvam olarak Panna Cotta'dan biraz farklı olsa da çok lezzetli.


Diğer menülerde, öne çıkan tatlar ise somon lakerda salatalık- portakal carpaccio eşliğinde, mürdüm erikli kuzu şiş, nar sorbe & tahin parfe, antep fıstıklı somon lavanta dereotu taboule ve mango kreması ile ve vişneli kuru patlıcan dolması.

Menü üstünde düşünülmüş ve farklı lezzetleri bir araya getirmek için uğraşılmış hissini uyandırıyor. Fiyat konusunda ise tavuk, et ve balık menülerine göre değişkenlik gösteriyor. 100- 120 TL aralığında menü alternatifleri bulunuyor. Son olarak, gelelim bekarlığa veda parti kızının pastasına: Korse formlu oldukça eğlenceli bu pasta da Pelit tarafından yapıldı.


Ve böylece bir bekar daha kaybediliyor :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder