30 Eylül 2013 Pazartesi

Minestrone / Farklı Çorbalar

Minestrone çorbası için çok farklı tarifler bulabilirsiniz. İtalya'nın farklı bölgelerine göre bu çorbanın yapılışının farklılık gösterdiğini düşünüyorum. En son eklediğiniz patates yerine bazıları pirinç eklemeyi uygun görüyor veya en başında bacon ekleyen oluyor. Ama değişmeyen en önemli şey mevsimine göre sebzelerin seçilmesi ve onların da yavaş yavaş pişererek tüm suyunu ve lezzetini vermesi.
Çorbanız hazır olduğunda rendelenmiş parmesan peyniri ile servis edilmesi öneriliyor. Bu sebze çorbasını seveceğinizi umuyorum.

Hazırlama süresi: Yaklaşık 30 dakika
Pişirme: 1 saat 10 dakika


Malzemeler



  • 1/2 kırmızı lahana
  • 1/2 beyaz lahana
  • 200 gr pazı
  • 200 gr tatlı kabak
  • 1/2 kereviz sapı
  • 1 orta boy kabak
  • 4 havuç
  • 1 küçük yeşil biber
  • 1 küçük kırmızı biber
  • 200 gr domates
  • 1 büyük patates
  • 2 soğan
  • 2 kaşık zeytinyağı
  • 200 gr beyaz / kırmızı fasulye (önceden pişirilmiş)
  • 1 küçük bağ taze fesleğen
Hazırlanışı




  1. Kabakaları doğrayın. Pazıları saplarından ayırarak yaprak kısımlarını ince doğrayın. Geri kalan sebzelerin hepsini küçük şerit ve küp halinde doğrayın. Patatesi soyun doğramadan bir yere ayırın.
  2. Soğanları küp küp doğrayıp zeytinyağda pişirmeye başlayın. Çok yüksek ateşte soğanların rengi değişmeye başlamadan bütü doğranmış sebzeleri ekleyin. Dikkatli bir şekilde tüm sebzeleri karıştırarak zeytinyağ ile temas etmesini sağlayın. Kısık ateşte bir süre pişirin.
  3. Tüm sebzelerin üstüne çıkacak kadar soğuk suyu ekleyin. Fasulyeyi ekleyin ve patetesi tüm sebzelerin arasına yerleştirin. Kısık ateşte minestrone'yi 1 saat pişirin.
  4. Patetesi kabın içinde bir çatal yardımı ile ezin. Sebzeler ile karışıtırın. 
  5. Küçük parçalar halinde doğradığınız fesleğenleri çorbaya ekleyin. Ateşten alın ve 5 dakika aralıklar ile karıştırın. Servis için hazır durumda.








3 yorum:

  1. Hasta oldugum su gunlerde , sadece tarifinin bile iyilestirici etkisinin oldugunu dusunmekteyim. Super gorunuyor. Ellerine saglik Aylosimm :)

    YanıtlaSil
  2. Derya canım keşke bana yakın olsaydın, sana da keyifle yapardım :( :)

    YanıtlaSil
  3. Aylinciğim; bende Minestrone çorbasını her hafta yapıyorum neredeyse ve bu haftasonu kesinlikle senin tarifini deneyeceğim.. ellerine sağlık harika görünüyor.. :) Deryoşim ne oldu geçmiş olsun ben sana getiririm :) Ayloşimizinki kadar lezzetli olmasa da benim yaptığımda fena olmaz diye umuyorum.. hehe.. :)) öpüyorum canlar sizi.. sevgiler.. bukoşunuz.. :)

    YanıtlaSil