30 Eylül 2013 Pazartesi

İncir & Kavunlu Salata



Yurt dışında yemek blogu işini çok ciddiye alan, hem tarifleri hem fotoğrafları ile mükemmel işler çıkaran birçok blog var.  İşte o blogları gezerken bir tanesinde çok farklı bir salata tarifine rastladım. Bu tarifin tatlı ve ekşi lezzetleri ile farklı olacağını hissettim ancak bu kadar güzel bir tadı olacağını kestirememiştim. Hatta, Ömer bu zamana kadar yediğim en güzel salatalardan birisi diyerek, iddiasını ortaya koymuş oldu :)
Yaz meyveleri bitmeden hemen denemenizi öneriyorum.

Malzemeler

  • 2 çorba kaşığı limon suyu
  • 3 çorba kaşığı zeytinyağ
  • 1 çay kaşığı bal
  • 1 tatlı kaşığı sirke
  • 1 çorba kaşığı krema ( Ben kullanmadım)
  • tuz ve karabiber
  • lollo rosso (mor marul) ve yeşil marul
  • 1/2 küçük kavun, çekirdekleri temizlenmiş küçük parçalara bölünmüş
  • 1/2 mor soğan, çok ince doğranmış
  • 5-7 adet incir, dörde bölünmüş
  • yağsız beyaz peynir

Hazırlanışı
  1. Sos için gerekli malzemeleri bir kapta karıştırın. Damak zevkinize göre sirke biraz daha eklenebilir.
  2. Yeşillikler ile kavun ve mor soğanı iyice karıştırın. 
  3. Sosunuzu ekleyin. En sonunda incir ve beyaz peynir parçalarını üstüne ekleyin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder