7 Ekim 2013 Pazartesi

Kydonia Kuruçeşme/ Girit-Türk ada mutfağı

     

İstanbul'da yeni tadımlar yapabileceğiniz yerimize geldi sıra: Kydonia. Girit mutfağı, Ege lezzetlerini bulabileceğiniz bu adrese kalabalık bir grup olarak gittik. Daha önce okuduğum yorumlardan çok farklı çeşit mezeleri olduğunu biliyordum. Grup adına karışıklık olmaması için fiks menü uygulamalarından birini seçebilirsiniz. Menülerin çeşitliliği ve sunum oranları gayet ölçülü.
Menü isimleri de çok güzel: Bir deniz, iki yaka, tek sofra :)
Peki kendileri kendi mutfaklarını nasıl tanımlıyor? Girit ve adalardan gelen mübadillere özgü Türk ada mutfağını, 70 çeşit meze ile sunan yer.
Çok farklı, bu zamana kadar denemediğimiz lezzetler var. Benim bugün bahsedeceklerim ise, soğuk başlangıçlar için Girit ezme, Niko, Skordalya, Bademli zaho, Köz enginar. Niko ege otlarından yapılmış acılı bir ezme, skordalya ise sarımsaklı ada ezmesi olarak açıklanıyor. İçlerinden benim en çok sevdiklerim köz enginar ( taze enginarlar yaprakları ve kalbi ile odun ateşinde ızgara yapılıyor), skordalya ve girit ezme. Girit ezme içindeki, peynir ceviz ve kekik oranı çok güzel ayarlanmış.



Ara sıcak olarak ise seçebileeğiniz ürünler: Sıcak yatırma peyniri, tarçınlı. Güveçte servis edilen bu yemeği övüldüğü kadar sevdiğimi söyleyemeyeceğim. İlk defa tadacak birisi için tarçın ile birleşimi farklı gelebilir, ben kendi mutfağımda çok fazla tarçın, zencefil veya muskat gibi lezzetleri kullandığımdan daha güzel olabileceğini sanıyorum. Karışık ege otlu mücver ikinci gelen tabağımız, sunumuda kendiside oldukça sevimli bir mücver. Son olarak, deniz mahsülleri ve ceviz ile doldurulmuş kalamar dolma geliyor. İçinde kullanılan malzemeler çok güzel fakat kalamarın sertliği uygun mu emin değilim. Sonra çok sevdiğimiz kaya koruğundan istiyoruz: Harika!




Ana yemek olarak çok lezzetli bir ızgara levrek şiş sunuluyor. Hem balığı beraberinde yanındaki sebzelerin tadını güzel hissedebildiğiniz bir ızgara. Tatlı seçenekleri arasında sakızlı muhallebi veya Kydonia böreğini seçebiliyorsunuz. Kydonia böreği sanki laz böreği havasını çağrıştırıyor. Sakızlı ve lor peyniri ile hazırlanıyor. Oldukça hafif bir tatlı.
Kydonia'daki sunumları ve sunum zamanlamasını birçok meyhaneye göre çok beğeniyorum. Sizin de keyif alacağınızı düşünüyorum. Her getirilen meze geçişlerinde verdikleri aralar ile uzun uzun sohbet etmek ve içkinizin keyfini çıkarmak mümkün oluyor.

4 yorum:

  1. Merhaba Aylin ben Semra (eski çalıştığın yerden) siteni çok beğendim..Çok başarılı..Benim gibi iştahlı birine hitap ediyor...Merak ettim yemek fotoğraflarını senmi çekiyorsun ?

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Semra, yorumun beni çok sevindirdi. Evet fotoğrafarı ben çekiyorum. Her yemeğin 5-6 alternatif fotoğrafını çekince içlerinden bir tanesi işe yarıyor :) Umarım yeni yazılarda ilgini çeker. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Çekmez mi ? çok hoşuma gitti...Sulu köfte ve erişteli yeşil mercimek yemeğinin tarifleri ve görüntüleri süper ve görüntüsü de...Bunlara ek olarak ala Turca yemeklere biraz daha çok yer vermelisin ama tarzından da şaşma.. Bu arada Foodspottinge de koy resimleri,ben çoğunda wantı işaretlerim :)

    YanıtlaSil
  4. :) Hepsi çok güzel öneriler, teşekkürler :) Bundan sonraki yazı Fransa olacak. Sonrasında biraz Türk mutfağından seçmeler yaparım artık....

    YanıtlaSil