11 Aralık 2013 Çarşamba

Monsieur-Madam / Fransız Mutfağı 3

Paris cafe'leri için yazılacak yazıyı yayınlayabilecek olgunlukta kendimi görmesem de, bu konuda birkaç kelime edebilirim diye düşünüyorum. Bugün size tavsiye de bulanacağım alan aslında genel bir bölgeyi içine alıyor: St. Germain des Pres Odeon. Bu bölgede nerede olduğunuz pek önemli değil, birçok cafe'de aynı keyfi alabilirsiniz. Önemli olan sokakta uzun uzun oturup sokağı izlemek gözlem yapmak. Bu sakin, keyifli alanda birkaç saatinizi bir şey düşünmeden geçirmek. "Paris'teki eş" kitabını okuma şansınız olduysa dediğimi daha iyi anlayacaksınız. Ernest Hemingway'in birçok eseri için ilham aldığı Paris cafe'leri... Sabahtan evden çıkıp akşama kadar yazma denemelerini yaptığı cafe'ler.
Bahsedeceğim cafe'yi eşimin işinde uzun zamanını Paris'te geçirmiş birisinden tavsiye alıyoruz. Önerisi için teşekkürler. Yanındaki çikolata mağazası ile beni mest eden, ziyaretçeleri eğlenceli bir mekandı Relais Odeon. Fransızlar için ayrı bir anlam taşıyan cafe kültürünü anlamanız için son önerim illustrasyon ve karikatür öğeleri taşıyan bir kitap. "Monsieur Lambert"

Relais Odeon:
Üstte bahsettiğim detaylara sahip tipik bir cafe. Hangi mevsimde giderseniz gidin, dışarada oturup gelen geçeni izlemelesiniz. Bu ana eşlik edebilecek aperatif, peynir bölümünden St Marcellin Iyonnais peyniri ve St. Nectaire farmer peynir tabağı olabilir. Menüsü çok fazla alternatif sunan bir menü değil. Cafe'nin arka kapı çıkışından çıkıp pasaj gibi bir bölüme açılan minik sokağa göz atmayı unutmayın.



Le Royal Bistrot
Bu bistro ise Opera bölgesinde Lafayette'e çok yakın bir konumda. Lafayette'in inanılmaz gurme bölümünü dolaşmaktan yorulduğunuz sırada alternatif olabilecek bir yer. Ortamı mükemmel değil. Ancak sipariş verdiğim soğan çorbası ve elmalı crumble çok lezzetli. Çorbadaki soğanlar olması gerektiği gibi uzun zamanda pişirilmiş. Ana yemek denemesemde, güzel olduğunu tahmin ediyorum.



Le Pain Quotidien
Yazılarımı takip edebiliyorsanız biliyorsunuz ki ben bu cafe'nin mutfağını çok seviyorum. Hatta birçok tarifim Le Pain'in yemek kitaplarına ait. Durum böyle olunca Paris'te nerede rastlayabilirim diye ilk gün  her etrafı taradım ve bulamadım :( Ancak, sonra çok yakın bir noktada Lafeyatte'in alt katında olduğunu gördüm. Bence, kesinlikle uğrayın. Yüksek tavanı, yere kadar uzanan pencereleri ile bir yandan kahvenizi için bir yandan etrafı izleyin. Sıcacık kupasını ellerinizin arasına alıp kahve kokusunu çektiğinizde benim gibi içinde bulunduğunuz durumun tadını çıkaracağınıza eminim:)
Yemeklere gelince mükemmel bir sebzeli quiche/kiş ve mozerella salatası tadıyorum. Tatlı olarak kırmızı meyveli cheesecake... Tek kelime ile mükemmel.



Paris'te olunca her sokak, her köşe başka bir keyifli. Eminim siz bu adreslerden daha güzel birçok keşif yapacaksınız.

* Bu arada sürpriz yarın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder